16 Ocak 2013 Çarşamba

Wmvare Nedir?


Sunucu sanallaştırması son yılların en popüler teknolojilerinden biri. Bu teknolojinin popüler olmasının altında yatan en önemli nedenler; enerji ve yer tasarrufu sağlaması, kaynakları daha verimli kullanması ve yönetimi kolaylaştırması olarak sıralanabilir. Bu avantajların yanı sıra, sanallaştırma sayesinde yedekleme uygulamaları içinde yeni çözümler üretilebiliyor.
VMware nedir ?
VMware sanal makina yazılımı üreten ”VmWare Inc.” firmasına aittir. Vmware ile oluşturulan sanal işletim sistemleri, asıl işletim sisteminden bağımsız çalışıyor olsa dahi, aynı sistem kaynaklarını tüketir. Ve ana makinanın işletim sistemi, yine bu ana makina içerisinde kurulu olan Sanal Makinanın işletim sisteminden farklı olabilir. Örnek verecek olursak;  ana makina windows 7 işletim sistemine sahip iken, sanal makina  linux işletim sistemine sahip olabilir.
Vmware ile kuracak olduğunuz işletim sistemleri size ne gibi yararlar sağlayabilir? Bunu kısa bir örnek ile açıklayacak olursak
Hosting şirketinden dedicated içerisine VPS (Virtual Private Server)kurulumu yapabilirler. Bu sayede ana sunucunun (dedicated) sistem kaynaklarını bölebilir ve farklı işletim sistemlerini bir arada çalıştırabilirler. Bu sayede kendilerine gelir elde edebilirler. Farklı bir sunucu kurmak için tekrar para harcamak zorunda kalmazsınız. Ayrıca bu sayede; enerji ve yer tasarrufu, kaynakları daha verimli kullanma ve yönetimi kolaylaştırmasını sağlamış oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder